tisdag 2 december 2014

Vår livsstil kommer att kosta samhället skjortan (nosugaradded)

Jag tycker ändå att det är väldigt märkligt att samhället inte verkar bry sig nämnvärt när det gäller vad livsmedelsindustrin proppar i oss. Eller förstår de helt enkelt inte hur sjuka folk kommer att bli av konsumtionen av sämre och billigare livsmedel? Många sjukdomar går i dag att få bukt med eller i bästa fall bota. Men är det verkligen det vi ska sträva efter? Vem vinner på det? Har livsmedelsindustrin ingått avtal med läkemedelsindustrin kanske? Smart. Så att vi efter att ha stoppat i oss all den här dåliga födan kan bota våra sjukdomar med lite härliga piller. Det känns ju helt upp och ner. Det må vara hårda ord men tyvärr så vet man inte vad man ska tro längre. Det finns många företag idag som går över lik för att finnas och vinna. Marabou (Mondelez) tjänade säkerligen massor av stålar på mitt sockerberoende och nu drar Takeda Pharma in cash på min sabbade sköldkörtel. Vilken härlig värld av konsumtion vi lever i. Jag erkänner. Jag är stundtals en riktigt vidrig konsument själv. Kläder, livsmedel, inredning you name it. Men det tåls att tänka på vad konsumtionen leder till och framförallt, vilka som har makten över vad vi konsumerar. Ja alltså någon måste ju göra det eftersom politikerna inte verkar fundera särskilt mycket på hur mycket socker vi konsumerar. Som sagt, det kommer att bli så satans dyrt.

Läs fler av mina inlägg från nosugaradded.se: HÄR